ARBOGA 4-5/6
Kägleborgsbanan
deltävling 5 & 6
Då var deltävlingarna nr 5 & 6 i sprintserien avklarade och destinationen var Kägleborgsbanan med SMK Arboga som arrangör. Helgen skulle inte bara bjuda på strålande varmt väder utan det var också många strålande körningar av deltagarna runt den snabba och bitvis knixiga banan. På Lördagen var det 62 ekipage anmälda och på söndagen någon färre med 58 st. Nu blev det ju lite mannfall med havererade bilar under lördagen så det redan tunna startfältet tunnades ur ännu mera, vilket var lite synd. Jag ska nu försöka skildra händelserna under helgens tävlingar och jag börjar att ta er med till klassen rallycross....eller nej föresten. Jag börjar i slutet på resultatlistan och då har vi klass 8 som är fria klassen. Här hade vi sex startande på lördagen och fem på söndagen. Den som segrade i lördagens tävling och även på söndagen var Johan Schilström i en Volvo 242. Segermarginalen på lördagen var 0,85s före Jimmy Bengtsson från Vara MK också han körandes en Volvo fast en PV. På söndagen ökade Johan ut försprången till Jimmy som även då var tvåa, till 2,36s. Här nedan följer en bild på Johans blåa 242:a och sedan bild på Jimmys maffiga PV.
Trea på lördgen och även på söndagen var Anders O Fredriksson från MK Kopparberg. Anders kör ju även han en gammal läcker PV. På lördagen var han 13,53s efter Johan och på söndagen så krymte det avståndet lite till 12,21s. Nu tror jag ju att det är så att Anders inte riktigt har samma "spis" i maskinen som de framförvarande rallycross-Volvo-rattarna så det är lite svårt att jämnföra deras presstationer. Här nedan följer en bild på Anders och hans rally-PV.
Jag lägger till en bonusbild här. Det blir ännu en snygg Volvo PV och denna pärla rattades under helgen av inte mindre än två chaufförer. Det var David Bergqvist Isaksson samt Arne Isaksson (man anar ett släktskap här?) från SMK Dala. På lördagen så bröt de tyvärr tävlingern. Det var endast David som fick en första mellantid sedan står det brutit. Jag vet ej vad som hände. Men på söndagen så var "felet som var trasigt" lagat och då blev David fyra och Arne Femma. När denna bild är tagen så är det nog David som sitter bakom ratten.
Men va sjutton. Det var ju bara en deltagare till i den här klassen så varför inte lägga en en extra bonus bild bara för att. Detta var Kjell Andersson i en saab 9-3 och han kör för Borlänge MK. På lördagens så körde han träningsåket och så i första tävlingsåket så fick han bryta. Han deltog inte i söndagens tävling.
Då var det dags för nästa klass som nu blir klass 7 som är grupp E, grupp F, VOC samt grupp N <1600cc. Det var faktiskt i den här klassen som det var flest deltagare under helgen. På lördagen var det 16st och på söndagen hade det utökats till 18st. Här delar man in i A, B och C förare och jag börjar med C-förarna för variationens skull. Här var det 9:o deltagare på lördag och 11:a på söndag. Den som var vassast under hela helgen var utan tvekan Magnus Pettersson från Skepptuna MK. Han vann på lördagen med tiden 2.22.11 och var då 2,05s före tvåan i C-förare. Det var faktiskt så att om Magnus varit A-förare så hade han blivit tvåa där. Mycket bra rattat. Magnus körde på söndagen på tiden 2.19.87 och han var då 2.59s före tvåan. Magnus rattar en snyggt pimpad (tatuerad😜) BMW 320I som ni ser på bilden här nedan.
Då ska jag redovisa vem som blev tvåa bland C-förarna under lördagen och där hittar vi ju Lilla-Blå och jag. Och jag är alltså Lola Olsson som kör för Hällefors MK och Lilla-Blå är min lilla blå Golf V5. Jag rattade runt banan på tiden 2.23.16 och var alltså 2.05s efter Magnus i BMW:n. Vi var mycket nöjda med den placeringen Lilla-Blå och jag 😁. På söndagen ramlade jag ned en pallplacering och hamnade på en tredje bland C-förarna. Jag körde då på tiden 2.22.52 var då 2,65s efter vinnaren Magnus.
Nu blir det Elisabet Pettersson som kör för Fagersta MK. Hon var på lördagen den som hamnade på tredjeplats och hon var då 4.19s efter Magnus och körde då på tiden 2.25.30. Men på söndagen så lade Elisabet in en högre växel och körde då upp sig till en andra plats i C-förare. Hon körde då på tiden 2.22.46 och var med den tiden 2.59s efter Magnus. Här en bild på Elisabet i hennes BMW 320.
Då var det dags att hoppa över till B-förarna i klass 7. Här var det fyra kompatanter under helgen och vinnande ur den striden på lördagen var Kent strömgren från Fagersta MK också han i en BMW. Han körde då på tiden 2.22.81. På söndagen hade Kent något problem med motors som inte ville gå rikgit så han bröt i träningen men lyckades fixa till det så bilen gick igen till tävlingsåken men han ramlade då ned till fjärde platsen. Han körde då på tiden 2.23.61 och var då 2.40s efter vinnaren. Här följer bild på Kents röda BMW 320I.
Då ska jag berätta vem som blev tvåa i lördagens tävling och det blev Kristoffer Andersson från Borlänge MK. Denna gången rattade han en Ford Escort och inte en Volvo s70 som det står i resultatlistan. På lördagen körde han på tiden 2.23.03 och var då 0.22s efter vinnande Kent. Men på söndagen fick Krisoffer mera fart i Forden och vann då på tiden 2.21.21 och vinstmarginalen var då hela 0.04s. Här följer bild på den grön/vita Forden.
Kristoffer delar bilen med sin far Roger Andersson och denna Roger var den som knep tredjeplatserna både på lördagen och söndagen. Körtiden för Roger var på lördagen 2.24.39 och han var då 1.58s efter och på söndagen körde han på tiden 2.22.49 och var då 1.28s efter vinnaren. Så här följer alltså en bild till på den grön/vita Forden men denna gång med Roger vid rodret.
Då har vi bara en pallplats kvar att redovisa för i klass 7 B-förare och det är pall nummer två på söndagen. Där hittade vi då Marcus Jansson från SMK Örebro i en Volvo 240. På lördagen hamnade han på fjärde platsen men körde alltså upp sig till silverplatsen på söndagen och det med tiden 2.21.25. Han var då endast 0.04s efter upp till guldpallen. Nu följer bild på Marcus i Volvon.
Då var vi framme vid A-förarna i klass 7 och där hade vi tre förare under helgen och det blev samma placeringar för dom under helgen. Vinnaren båda dagarna heter Nils Strömgren från Fagersta MK. Han rattar den blåa BMW;n som han delar med sin andra hälft Elisabet. Nisse körde på lördagen på tiden 2.20.02 och vinstmarginalen var då 3.55s. På söndagen ökade han farter rejält och körde då på tiden 2.16.92 och utaökade vinstmarginalen till hela 4.70s. Här kommer en bild på den blåa BMW:n igen med Nisse bakom ratten.
Då har vi den som kom på andra platserna under helgen och det var Maths Johnsson från Ydre MK i en Volvo 940. Han är alltid lika rolig att se på banan då han alltid laddar på rejält. På lördagen körde han på tiden 2.23.57 och var då alltså 3.55s efter Nisse och på söndagen körde han på tiden 2.21.62 och var då 4.70s efter. Här följer bild på den sladdande Volvon.
och så har vi den som hamnade på tredjeplatserna och det var Tapani "Lillen" Tyynelä från Kolsva MS. Han rattar en Volvo 244 och på lördagen hade han tiden 2.26.53 och var då 6.51s efter och på söndagen var hans tid 2.26.14 och med den var han 9.22s efter vinnade Nisse. Här nedan en stilstudie på Lillen.
Då var det dags för klassbyte igen och då hamnar vi i klass alla 4wd (som det står i resultatlistan) alltså fyrhjulsdrivna ekipage. Här hade vi tre tävlande på lördagen och två på söndagen. Klassen delas också in i A, B och C-förare men någon A-förare fanns inte utan det var en B-förare och det i form av Mikael Westling från Hofors MS som rattade en Mitsubishi EVO X. Han körde på lördagen på tiden 2.13.59 och på söndagen på tiden 2.11.59. Här följer bild på Micke i Mitsubishin.
Då var det C-förarna i 4wd och där vann på lördagen Erik Pettersson från Fagersta MK. Han rattade en Suparu Impreza och han var bara anmäld under lördagens tävling. Han rattade runt banan på tiden 2.15.63 och hans segermarginal ned till tvåan var då 8.37s. Här nedan bild på Subarun.
och så går vi tillbaks till den där Mitsubishin ingen. Det är ju så att far och son Westling delar på den så på andra plats i C-förare så hamnar far Westling som heter Göran i förnamn. Han körde på lördagen på tiden 2.24.00 och på söndagen var han ju själv i klassen och vann då på tiden 2.18.43 vilket var en bra förbättring mot lördagens tid runt banan. Nu får ni bild på Göran i hårnålen.
Då var dom fyrhjulsdrivna bilarna klara och då hoppar vi till nästa klass som blir klass 5 rallybilar. Här var det 11:a startande på lördag och 8:a på söndagen. Man delar också in i A, B och C-förare i denna klass och jag börjar med C-förarna som var 4:a stycken på lördag och 3 på söndag. Segrande i denna kamp blev både på lördagen och söndagen Christoffer Palmqvist från Svärdsjö MK i sin Golf MK3. Han segrade på lördagen med tiden 2.14.98 och vinstmarginalen var då 5.65s och på söndagen hade han tiden 2.14.85 och var då 4.65s före den andraplacerade. Här bild på Golfen med Christoffer vid ratten.
och den andraplacerade på lördagen och även på söndagen var Martin Holmgren i en Ford Escort MK2. Han kör för Borlänge MK och hans tid på söndagen var 2.20.63 men på söndagen förbättrade han sig någon med tiden 2.19.50. Här en bild på den snygga svarta Forden.
Så har vi ytterligare en Golf i den här klassen och det är Tom Jonsson från Woxnadalens MK. Han var trea båda dagarna. På lördagen hade han tiden 2.22.21 och var då 7.23s efter och på söndagen körde han på tiden 2.21.16 och var då 6.31s efter vinnaren. Här kommer den gula Golfen farandes i hårnålen.
Nu var det ju en till deltagare i denna klass 5 C-förare och det var Niklas Bastås i en Volvo242. Han hade en bra tid i träningsåket på lördagen, 2.20.95 men sen i första tävlingsåket så blev det lite tokigt och han hamnade i sandfållan i altervativet. Volvon blev inte så fin i fronten när det fick närkontakt med räcket så där tog helgens tävlande slut för Niklas som fick kasta in handuken.
Nu ska jag inte var för elak mot dig Niklas och bara visa bilder på en trasig Volvo. Jag han ju faktiskt med en "hel" bild också och här kommer den. Niklas med hel Volvon i hårnålen.
Då var det klart med C-förarna så då går vi till B-förarna. Här hade vi två startande på lördag och bara en på söndag. Vinnaren på lördagen heter Kjell Karlsson i en Renault Megan. Kjell kör för SMK Karlskoga. Han körde på tiden 2.16.13 och segermarginalen var då 11.26s före tvåan. På söndagen var Kjell inte med. Här kommer en bild på Kjell och Meganen.
Sen har vi den andra tappra kämpen av B-förarna och det var Thomas Wiberg från SMK Dala Falun i en Volvo 240. Han var tvåa på lördagen med tiden 2.27.39. På söndage var han ju ensam i klassen och hade då tiden 2.25.61. Följande är en bild på Thomas i Volvon.
Då var det bara A-förarna i rallybilarna kvar. Här hade vi 5 startande på lördag och 4 på söndag. Här har vi en och samma vinnare båda dagarna och det i form av Kenneth Olsson från Hällefors MK i sin mintgröna Ford Escort MK2. Han rattade mycket snyggt runt banan och hans segermarginal på lördagen var 2.61s och tiden var då 2.10.61. På söndagen hade han körtiden 2.10.36 och vinstmarginalen var då 1.82s. Här en bild på Kenneth i Forden.
Tvåa på lördagen var Göran Kanerva från Svärdsjö MK. Han rattade runt sin Volvo 242 på tiden 2.13.22 och var med den alltså 2.61s efter Kenneth. Men på söndagen hade Göran en hård kamp med en annan Göran, nämnligen Göran "Lillen" Andersson och den kampen vann....Göran.....Andersson alltså, så Göran Kanerva blev trea på söndagen med tiden 2.12.23 och var då 1.87s efter vinnade Kenneth. Här bild på Göran.....Kanerva alltså.
ocn så har vi alltså Göran "Lillen" Andersson från Tjust MK som var trea på lördag men klättrade på pallen på söndagen och blev tvåa. Hans tid på lördagen var 2.13.47 och då var han 2.86s efter Kenneth men på söndagen körde han runt banan på tiden 2.12.18 och var då 1.82s efter Kenneth. Marginalen mellan Göran och Göran var på söndagen endast 0.05s så den fajten var stenhård. Här bild på Lillens Volvo 740.
Nu lägger jag in en bonusbild och den blir på Kent Meden. Kent kör för Jämtlands motorklubb och han hade en lång resväg till tävlingen så därför tycker jag han förtjänar att få vara med på bild här. Kent var fyra båda dagarna. På lördagen var hans tid 2.14.99 och han hade då 4.38s upp till topp. På söndag var körtiden 2.13.09 och det var 2.73 s för långsamt. Här kommer den utlåvade bilden på Kent i Ford Escorten.
Men varför inte? Jag lägger in en bild till här. Det var ju bara en A-förare till med här och jag tycker ju att den här bilen är så tjusig. Det är Jonny Östmark från Kolsva MS i sin vackra Bubbla (VW 302). Jonny var femma på lördagen med tiden 2.15.31 och var då 4.70s efter Kenneth. Tyvärr så fick han bryta i sista tävlingsåket och var inte med på söndagen.
Då var det dags för klassbyte igen och då har vi klass 4 rallycross 2150cc. Här hade vi 14 deltagare med och slogs om placeringarna och den som "slogs" bäst var Fredrik Blom från SMK Hälsinge i sin Saab 900. På lördagen var hans tid 2.13.13 och han vann då med 0.59s. På söndag hade han ännu mera bråttom och åkte då på tiden 2.11.79 och var då 0.53s före den andraplacerade. Här en bild på den vilt framfarande saaben.
Den som slogs bäst mot Fredrik under helgen var Niklas Blidberg som blev tvåa båda dagarna efter Fredrik. Hans tid på lördagen var 2.13.72 och var då alltså 0.59s efter och på söndagen var tiden 2.12.32 och det var 0.53s efter Fredrik. Niklas kör en Opel kadett GSI och han kör för Ludvika MS.
Sen har vi en kämpe till i form av en Saab 900 till. Det står i resultatlistan att det är en Saab Og. Jag har ingen aning om vad Og står för 🤔men fort går den i alla fall och den rattas av Simon Gustavssn från Sunnansjö MK. Simon var trea båda dagarna och hans tid på lördagen var 2.15.32 och han var då 2.19s efter vinaren. På söndagen var hans körtid runt banan 2.14.29 och då var han 2.50s efter vinnande Fredrik. Här en bild på Simon i saaben.
Okej, jag slänger in ett bonuskort här. Eftersom det var så många med i denna klass och det blir ett kort på Mats Johansson från Woxnadalens MK i sin Volvo 244. Jag tycker han kvalificerar sig för att få vara med här då han så snyggt lyfte på "överläppen", jag menar huven, under sin resa runt banan. Han hade nog glömt att låsa huven på ena sidan men han klarade sig hela vägen till målet utan att tappa den. Det syns lite på bilden här att det "klappar" lite i framkant. Mats var 6:a på lördagen och 10:a i söndagens tävling.
Då hamnar vi i nästa klass som är klass 3 rallycross 2150cc juniorer max 23 år. Här var det fyra anmälda ekipage och vi har en och samma vinnare båda dagarna och det var den mycket snyggt rattande Oskar Hellström från Strängnäs AMS. Ja, jag tycker ju att bilen är lika snygg som sättet Oskar rattar den på. Jag var imponerad av hans framfart. En fröjd för ögat. Han körde på tiden 2.12.89 på lördagen och var då före tvåan med 1.16s. På söndagen körde han på tiden 2.11.55 och hans segermarginal var då 2.52s. Här en bild på den fina blå BMW:n.
På andra plats i denna klass båda dagarna hamnar Leo Rosenqvist från Fredriksbergs MK. Han gav faktiskt bra motstånd till Oskar men det var inte så enkelt för Leo för dagen innan tävlingarna så lyckades han bryta vänster lilltå rätt så illa så han hade problem att få på sig skorna och jag gissar att det inte var skönt att kopplar ur med den foten. Om jag fattade rätt så kunde han heller inte vänsterbromsa som han brukar göra. Det var starkt jobbat av dig Leo, och jag hoppas tån hinner bli bra till nästa tävling. Leo körde på lördagen på tiden 2.14.05 och var då efter Oskar med 1.16s och på söndagen körde han runt banan på tiden 2.14.07 och var då efter med 2.52s. Leo kör en Opel Astra som ni ser på bilden här neda.
Då ska jag redovisa vem som kom trea i denna klass juniorer 2150 på lördagen och det var Zeth Enarsson från SMK Arboga. Zeth kör en Saab 99 och hans tid på lördagen var 2.17.34 och med den var han 4.45s bakom Oskar i BMW:n. På söndagen ramlade Zeth ned ett snäpp och blir fyra. Då körde han på tiden 2.17.70 och det var 6.15s efter vinnande Oskar.
Sen har vi en kompatant kvar i den här klassen och det är Ludvig Fredholm från Ljusdals MS och han kör en Volvo 242. Ludvig var 4:a på lördagen med tiden 2.18.57 som var 5.68s efter vinnaren men på söndagen klättrar han upp på pallen till 3:e platsen på tiden 2.16.40 och var då 4.85s efter Oskar.
Men så kan jag ju inte låta bli att lägga in ett extra bonuskort här på Oskar. Han körde så snyggt så snyggt i velodromen. Han gick in tajt på räcket och gled snyggt på lagom sladd genom hela härligheten. Riktigt ögongodis. Jag vet att kortet nog inte lever upp till verkligheten. Men ändå. Här är Oskar in action i velodromen.
Då har vi kommit till sista klassen på resultatlistan och det är klass 2 rallycross 2400cc. Dom stora grabbarna alltså. Här var det 8:a anmälda på lördagen och antalet krympte till 7 på söndagen. Den som var störst grabb under helgen var Anders Johansson från Team Mikro i sin BMW E87. Han vann lördagens tävling på tiden 2.07.39 och var då 1.85s före tvåan. Detta var även dagens snabbaste tid av alla klasser och med det fick han vandringspriset Dalahästen. Eller jag tror att han fick behålla det, för han hade den förre året också om jag minns rätt. Ni får rätta mig om jag har fel. Men på söndagen var det faktiskt så att han körde ännu fortare på tiden 2.06.53 och vann då med en marginal på 1.52s. Här följer en bild på den stora grabben Anders i BMW:n.
Då går vi till den näst största grabben för dagen och det blev båda dagarna Rickard Avelin från MSK Hammaren. Rickard kör en snygg orange Opel Ascona och hans tid runt banan på lördagen var 2.09.24 som var 1.85s efter storgrabben Anders. På söndagen ökade Rickard takten lite med tiden 2.08.05 och närmade sig lite men var 1.52s för långsam. Här en bild på snygg-Asconan.
Och så har vi samma grabb på 3:e platsen både på lördag och söndag och detta är Michael Jons från Västerås MS. Men det gick lite illa i lördagens första tävlingåk då han hamnade utanför banan i övre hårnålen. Han slog sönder vänster fram på nått vis där uppe så han fick åka traktor in till depån. Man lyckades fixa detta i pausen och Michael kunde köra sista tävlingåket och fick till en bra tid, 2.09.67 som var 2.28s efter vinnande Anders. Här har jag en bild på när han hamnar i fel spår i hårnälen. Kanke inte så bra skärpa men det är långt håll för kameran.
Men på söndagen så klarade sig Michael utan några missöden och körde på tiden 2.10.25 och blev då som sagt trea och hade 3.72s upp till segern. Här kommer en bild till på Michael och hans blåa BMW 318 Compact.
Lägger in ett bonuskort här och det blir på nr 126 som är Zeb Enarsson från SMK Arboga i en Volvo 242. Jag undrar om det möjligen finns ett släktskap här med Zeth Enarsson som kör bland juniorerna i 2150? Bägge är ju från Arboga också 🤔Det är i alla fall känslan jag har men det kan ju vara fel. Här kommer i alla fall kortet på Zeb. Jag anar också att hans bakdäck är slut nu......oj oj vad dom fick gå hårt! Zeb var 7:a både på lördag och söndag i stora-grabb-klassen 2400cc.
Men nu har vi kommit till slutet på detta och där hittar vi damcupen som består av två klasser. Den ena klassen är för trimmade bilar och där var det en dam anmäld och det var Alice Frödin från SMK Hälsinge. Hon delade bil med han Fredrik Blom om ni minns, han som vann båda dagarna i 2150cc. Alice körde på tiden 2.19.09 på lördagen och den tiden puttsade hon till på söndagen till 2.17.75. Här följer en bild på Frödin/Blom-Saaben.
Nu blir det damcupen otrimmat och här var det hela sju damer med och samtliga kör i klass 7 som är grupp E, grupp F, VOC och grupp N<1600 och alla är C-förare. Här är det en hård kamp kan jag låva och alla damerna är duktiga rattvridare. Nu blev det ju så att det var jag som var snabbast på lördagen och jag är ju Lola Olsson från Hällefors MK. Jag och Lilla-Blå körde runt banan på tiden 2.23.16 och det var 2.14s före tvåan för dagen som var Elisabet Pettersson. Men det skulle hetta till betydligt mera i söndagens batalj. Jag ledde första åket med 0.71s före Elisabet men i sista tävlingåket sätter Bättan ett kanonåk. Hon förbättrar sig 2.06s och nu var det bara för mig att försöka "stå och köra" Jag kände att så mycket kunde jag nog inte ta in som 1,35s som nu skilde till Elisabets fördel. Jag tycker jag fick till det skapligt och det var "ståkörning" i princip hela tiden och min sluttid blev 2.22.52 medans Elisabets tid var 2.22.46. Men jävla skit va nära jag var. Bättan var 0.06s före. oj oj! Grattis Bättis! vi syns nästa gång i Nyköping 😉. Oj oj det svider i ett Olssonhjärta. Skojar 😂Det är ju så här det ska vara. Hårda fajter oss kärringar emellan. Här följer en bild på mig i Lilla-blåa Golfen.
och här nedan på bild har vi alltså Elisabet Pettersson. Hon kör för Fagersta MK och rattar en BMW 320I. Tiden runt banan som hon hade på lördagen när hon blev tvåa i damcupen otrimmat var 2.25.30 och det var hon 2.14s efter vinnaren. Men sen slår hon till med tiden 2.22.46 som tar henne upp till segerpossitionen på söndagen. Mycket bra rattat. Elisabet delar bil med sin andra hälft Nisse så nu får ni en till bild på den fina BMN:n.
Men det är ju flera mycket duktiga tjejer med och på tredje plats i damcupen på lördagen hittar vi Alva Lamprecht från Kolsva MS i en Golf V5 (Lilla-Svarta?) oj nu tog jag mig friheten att döpa den också. Jag vet faktiskt inte om den har nått namn men fort går den. Alva körde på lördagen på tiden 2.25.91 och då var hon 2.75s efter Lola. Men på söndagen fick Alva "bita i det sura äpplet" för då var hennes syster Andrea Lamprecht före så Alva hamnade på 4:e plats. Här en bild på Alva i den "Lilla-Svarta" 😉
Trea på söndagen blev alltså Andrea Lamprecht. Andrea hon rattar en Volvo 940 och hon körde på tiden 2.25.66 och var då efter vinnande Elisabet med 3.20s. På lördagen var hon på 4:e plats och hade då tiden 2.27.33. Här kommer en bild på Andrea i Volvon.
Men nu tänker jag faktiskt frångå mina principer för nu fortsätter jag med att redovisa hur det gick för alla tjejerna i cupen. På 5:e plats på lördagen hittar vi Sara Carlsson från Kolsva MS. Sara hon rattar en Volvo 242. Hennes tid på lördagen var 2.30.93 och den tiden förbättrar hon på söndagen till 2.29.48 men placeringen blir då sämre med en 7;e plats. Här bild på Sara i Volvon.
Sen har vi Linda Johansson på plats nr 6 på lördagen. Linda hon kör för SMK Karlskoga och hon kör en Volvo 940. Linda hon snålar inte på gasen. Kanske smittar det av från sambon som är Maths Johansson som kör i A-förare klass 7. Dom har attack båda två på banan kan jag låva. Tiden för Linda på lördagen var 2.31.51 och den var hon som sagt 6:a i damcupen otrimmat på. På söndagen kör hon på tiden 2.27.08 och förbättrar sig upp till en 5:e plats. Här bild på Linda. Jag vet faktiskt att Linda ärvt bilen av sin far...och jag vet att han ler när han ser hennes framfart.
För er som är uppmärksamma så ser nu ju att det står två nummer på Lindas bil här åvanför. Det var faktiskt så att Linda delade bil med sin son på söndagen. Joakim Axelsson. Jag vet att jag skulle redovisa damcupen, men här har vi ju en ung kille på G! så han får blanda sig in här bland oss damer/tjejer/kärringar. Joakim kör på tiden 2.24.66. Han slår då sin mamma med 2,42s och han blir 4:a bland C-förarna i klass 7 på söndagen. Bra kört. Här en bild på Joakim i mammas...förlåt morfars bil....som ler.
Så har vi placering nr 7 i damcupen på lördagen och där hittar vi Katrina Henrysson från Teknis MC. Hon rattar en BMW 320. Hon körde på lördagen på tiden 2.33.70 men sen förbättrade hon den tiden på söndagen till 2.27.59 och den tiden placerade henne på 6:e plats i damcupen otrimmat på söndagen. En mycket bra förbättring från lördagen. Här en bild på Katrinas svarta BMW.
Ja ha, då har jag kommit till slutet och ska försöka sammanfatta denna tävlingshelg på Kägleborgbanan. Jag kan ju börja med att konstatera att det blev mycket text igen här i repotaget och att jag kanske skrev lite mycket om just damcupen, men för er som känner mig så vet ni att jag brinner för att det ska bli flera tjejer som kör, så det får ni ta. Sen vet jag ju att jag kan sväva iväg ibland bland tangenterna men jag tror att jag hållit mig inom rimliga gränser. Annars får ni slå larm. Jag är ju heller inte någon fotograf och jag har tagit hjälp av min far Sune när jag inte kunnat tagit kort själv. Faktiskt så har vi denna gång lyckats få bild på alla som jag skulle ha bild på. En bedrift bara det 😂 Så jag får tacka för att ni orkat läsa ända hit till slutet och jag vill också tacka arrangörerna för denna tävlingshelg. Mycket bra och smidigt genomfört med en del bra ändringar in i det sista av banans sträckning. Vi får nu se fram mot nästa tävlingshelg som inte blir förens 20-21/8 i Nyköping. Glöm inte bort att anmäla er! Vi är ju nu halvvägs i detta "spektakel" så nu är det dags att växla upp och slutföra denna cirkus och jag ser fram emot hårresande fajter till hösten.