Sprintserien Nyköping 15-16/8
Björshultbanan
Då var deltävlingarna 5 och 6 avklarade. Det hela gick av stapeln på Nyköpings motorstadion, Björshultsbanan. Som vanligt hade vi "tur" med vädret och det var strålande solsken hela helgen och vi fick bevittna lika strålande körningar av de 97 startande. Kanske var det lite väl hett kanske för att köra bil. Det var många som överladdade lite redan i första tävlingåket på Lördagen så det blev många bärgningar och rödflaggor. Björshultbanan bjuder ju på en del utmanade krön och tvära inbromsningar samt vassa kurvs. Inte helt lättkört och man måste vara känslig i både höger och vänsterfoten. Jag ska här försöka skildra tävlingen i ord och bild. Som en del uppmärksamma själar kanske vet så körde jag själv denna tävling. Jag har inte kört tävlingsbil på ca 10år så jag tyckte att det var dags nu. Men det medförde ju också att jag inte kunde stå bakom kameran så mycket men jag fick fin hjälp av min svärdotter Linn som tog på sig den rollen istället för mig. Jag har också fått riktig proffshjälp i form av HaMa Motorsportfoto samt Joel Carlsson JC rallypics.com. Jag kan ju också ha missat en del begivenheter ute på banan men jag kanske kan skildra det hela med lite "in-car" upplevelser från egen erfarenhet istället. Jag vi får se hur detta slutar. Jag börjar med klass 2 rallycross supernationell 2400cc. Här hade vi 12 st deltagare under helgen.
Här har vi en riktig dubbelvinnare. Kristian Olsson från MK Team Westom i sin vassa Volvo S40. Han var vinner både i Lördagens och söndagens deltävling. Han gjorde faktiskt det samma i Karlstads deltävlingar för någon vecka sedan. Det verka som det just nu är Kristian som är "herre på täppan"...eller mannen att slå.
Men här hade det kunnat sluta illa för våran Kristian. Han laddar rejält i sista åket på söndagen och hamnar lite fel men han hade turen på sin sida så han landade på hjulen i banan och vann åket i alla fall men med endast 9 hundradelar före lördagens och söndagens (dubbeltvåa) Henrik Jansson.
Här har vi Henrik Jansson "in action". Han lyckades alltså med bedriften att vara tvåa båda dagarna. På lördagen var han 0,7s efter kristian men som sagt så var det väldigt nära till segern på söndagen. Endast 9 hundradelar.
Jo det är faktiskt så att vi har en "dubbeltrea" också. Det i form av Michael Jons från Västerås MS. På lördagen var han 1,38s efter vinnaren och på söndagen närmade han sig med en tid som var 0,72s efter vinnande Kristian Olsson. Man får tacka dessa grabbar för snygg, underhållande och spännande körning och pallplatserna.
Så går vi till nästa klass som är klass 3 Juniorer 2150cc max 23 år. Här hade vi 3 stycken vilt satsande kompatanter.
Här var det stenhårda fajter men under lördagens tävling så var Oskar Rosén överlägsen. Han vann med hela 4,10s före tvåan för dagen....
...som var Emil Persson från Ludvika MS i sin mycket oranga volvo 940. Emil hade faktiskt en hel del problem under helgen med sin bil. Han blev bogserad av banan ett flertal tillfällen såg jag men han lyckades på nått vis fullfölja båda dagarnas tävlingar. En bedift bara det i den värmen och med den vilda satsningen.
Lördagens trea bland dessa vilt satsande ungdomar var Sebastian Orava från Laxå MK. Han hade väll inte klockan på sin sida denna dag då han var hela 7,29s efter vinnande Oskar.....men han skulle få revansch!
Söndagens vinnare heter närmligen Sebastian Orava! Bra kört grabben. Där ser man att man ska aldrig ge upp. segermarginalen var 0,17s före tvåan. Men det räcker. Nu var klockan på Sebastians sida.
Oskar Rosén i sin Golf3 som hade varit så överlägsen under lördagens tävling var nu alltså ifattåkt och omåkt under söndagen. Han hamnar på pallplast nummer två för dagen.
Söndagens trea blev den oranga Volvon med Emil Persson som chaufför. Han startade inte i träningsåket på söndagen så jag anar att något var fel med bilen men som sagt så kunde han fullfölja de två tävlingsåken under söndagen och han var 2,70s efter vinnade Sebastian.
Nu hoppar vi till klass 4 rallycross supernationell 2150cc. Inte juniorer alltså. Här snackar vi "gubbar" och det var 12 stycken sånna med.
Här har vi en klass där det var fajt om tiondelarna. Den som hade dessa på sin sida under Lördagens tävling var Patrik Ekman från Oskarshamns RRC i sin oranga Opel. (Värst vad det verkar vara populärt med orange) Han hade en stenhård fajt med dagens tvåa Jonas Skoglund som var "hela" 0,17s efter i mål .
Jonas Skoglund i sin Saab hade faktiskt ledningen i det första åket på Lördagen men han tappade den i sista åket till Patrik i Astran (den oranga)
På tredje plats på lördagen har vi en framkraffsare till. En Opel kadett GSI som framfördes av Niklas Blidberg från Ludvika MS. Han var endast 0,53s efter den vinnande (oranga) Astran.
Nu går vi till söndagens tävling och där får vi nu Skoglund i Saaben överst på pallen. Men nu var det ännu tajtare mellan de här "Gubbarna". Han vann med kanske minsta möjliga marginal på 0,04s
Nu blir det lite roligt. Här kommer en VW1303....som en kanonkula farandes. Riktigt roligt att se en sådan "klenod" köras så bra. Det är Peter Fransson från Vimmerby MS som rattar denna pärla så vackert. Man tackar för den underhållningen. Han hade alltså 0,04s upp till vinnande Jonas Skoglund.
På pallplats nummer tre under söndagen kommer gårdagens trea. En dubbeltrea alltså. Nu hade Niklas Blidberg 0,59s upp till förstaplatsen.
Nu fortsätter vi med klass 5 rallybilar 2WD A-förare. Här har vi 16 ekipage till start. Femton män och en kvinna!
Här har vi Mikael Lundberg som segrare på lördagen. Det var faktiskt så att han vann alla åken samt var snabbast i alla varven. Det står etta på hela resultatpappret när jag kollar. Mycket imponerade körning och jag minns att han vann här överlägset förra året också så det verkar som denna banan passar Micke och Golfen bra. På lördagen var vinstmarginalen 1,68s.
Tvåan i lördagens tävling heter Kenneth Olsson från Hällefors MK. Han var tvåa efter Micke i alla åken. Bilden avslöjar att Kenneth satsade rejält på curvsen. (till mig säger han att åk inte på curvsen, hm! kenneth är alltså min man om någon undrar) Fort gick det i alla fall. (jag kanske ska prova att köra på curvsen nästa gång så det kanske går fortare)
Här har vi Ilpo Sällinen på tredje plats på lördagen. Han körde ju sönder motorn på Opel i Karlstad men lyckats få ihop den till Nyköping och det verkar som han hittade mera krafter i den också för han körde imponerade fort och belönades för det med en bronspeng.
Så går vi till söndages tävling och här hittar vi samma vinnare. Mikael Lundberg från SMK Gävle i sin mycket vassa Golf kit car. Han vann faktiskt igen alla åken och förlorade bara ett varv. Varv nummer två i första tävlingsåket.
Göran Kanerva från Svärdsjö MK fick till ett kanonåk i sista tävlingsåket på söndagen och klättrar upp till andra platsen efter Micke Lundberg. Hans tid var 1,50s långsammare än Mickes.
och här har vi mannen som lyckades snuva Micke Lundberg på en varvvinst. Daniel Edman från Sandvikens MK var snabbast av alla i första tävlingsåkets andra varv sen tror jag det var så att han fick punktering så han ramlade ned i resultatlistan i första tävlingsåket till 14:e plats. Kankske var där här på bilden det hände eller så var det beroende på punkan. Men en fin bild har joel Carlsson tagit. Om jag inte har helt fel så är det här långhögern i bortre änden av banan. Den är inte så enkel märkte jag själv. Den liksom tar omtag flera gånger så här kan mycket gå fel och man kan både vinna och förlora mycket tid här. Här lade Daniel definitivt tid på fel ställe men Daniel fick ju en chans till i sista åket och den tog han. Han kör hem en tredje plats i söndagens tävling.
Men här var det eländes elände. Kenneth Olsson i Forden startar starkt med en andra tid i träningen. I tävlingsåk nummer ett så lyckas han snurra i målsvängen och bröt det åket. (gissa om jag var nervös när jag stod på startplattan och väntade på min start precis efter Kenneths åk....och gubbjäkel kommer aldrig!) Ja, ja, nu var det ju inte någon katastrof, men det visade sig att det skulle bli det i sista tävlingsåket. Kenneth hade uppmärksammat att bilen inte gick helt bra. Han kör ned till startplattan och där händer det. Bilen startar inte. Bensinpumparna hade lämnat in. Inget sista tävlingåk för kenneth och ingen tid i första åket. Nu var det katastrof! inte en enda fjuttig poäng med på söndagen. SUCK!
Jag ber om ursäkt om jag kanke här frångott min princip att bara skriva om de som hamnar på pallen här, men va skjutton. Jag tar mig friheten att skriva om min gubbe här fast han missa både poäng och pall. Jag tycker ju faktiskt lite synd om honom.
Nej nu får jag koncentrera mig på nästa klass som är klass 5 rallybilar 2WD B-förare. Här var det sju startande.
Ja ha, hur lätt är det att koncentrera sig på att vara neutral i mitt skrivande när nästa överlägsna vinnare är min son Dennis Olsson! Dennis kör strålande under lördagens tävling och vinner med 1,44s före.....
Adam Carlsson från SMK Nyköping i sin fina Opel Astra Kitcar. Adam tog i så det rök ur öronen och han var faktiskt före Dennis i första tävlingåket. Han hade vittring på segern på sin hemmabana men blev snuvad på den i sista åket av Dennis. Men du körde snyggt Adam!
På tredje plats på lördagen kom Börje Boström från Fagersta MK. Han var 4,77s efter Dennis i mål.
Då går vi till söndagens tävling för B-förarna. Här hittar vi segraren i form av Dennis Olsson igen. Dennis var snabbast i träningsåket men i första tävlingåket fick han släppa bästa tiden till Adam Carlsson som nu var glödhet. Sen så vet ni ju att det strulade med pappa-kenneths bil och Dennis ilsknade till lite inför sista åket och tänkte nog att nu måste någon av familjen Olsson i alla fall visa framfötterna (för det kunde ju inte mamma-Olsson) Han tog i så in i bänken....ja, jag tror han stod och körde. Han förbättrar sin tid med ca4,5s och står som vinnare. Adam blir distanserad med 2,16s och det var faktiskt så att den tiden som Dennis gjorde skulle räckt till andra plats total i 2wd A,B och C-förare sammanslaget. Det var nog så att Micke Lundberg kände sig lite hotat. Oj,oj...nu var det ju det här med opartiskt skildrade av händelsen. Men va fn...Jag tror att det var fler än mamma Olsson som var imponerade av Olsson- pöjkens framfart. Annars kan ni ju alltid skita i att läsa detta eller skriva klagobrev till mig så ska jag försöka bättra mig till nästa gång.
Söndages tvåa blir alltså Adam Carlsson. Han laddade rejält och gav Dennis en god match. Han hade en imponerade fart på banan och det saknades varken vilja eller attack. Tack för den underhållningen!
På tredje plasten hittar vi Börje Boström igen. En snygg och jämn körning under helgen ledde honom til en dubbeltrea. Inte ett helt dåligt facit det inte. Han var nu 6,89s efter vinnaren Dennis.
Då tar vi nästa klass som blir klass 5 rallybilar 2WD C-förare med åtta startande.
Lördages vinnare bland C-förarna heter Robert Åndberg från Nyköpings SMK i sin Skoda Fabia R2. Han började lite försiktigt i träningsåket men sen jobbade han upp tiderna så i sista åket körde han som bara den och fick en kanontid som tog honom till segern med 0,94s,
Christoffer Palmqvist från Svärdsjö MK i sin Golf MK3 var tvåa under lördagen. Han hade faktiskt de bästa tiderna både i träningsåket och i första tävlingsåket men sen kom ju Åndberg farandes i sista tävlingsåket och knep segerna framför näsan på Christoffer.
Med och slogs om pallplatserna var Johan Kanerva från Svärdsjö MK i sin Volvo 242. Ja de kanske inte är hans? han delar ju bil med sin pappa Göran. Hur som helst så kör han vackert tycker jag. Om jag inte minns fel så började han köra förra året. Men det finns talang där så pappa Göran får passa sig. Han blir snart ifrånåkt tror jag.
Så var det söndag och nu fick Christoffer Palmqvist sin revansch. Han som så snöpligt blev snuvad på lördagens vinst. Nu gjorde han en "Micke Lundbergare" Han vann samtliga åk och samtliga varv. Helt enkelt full pott och segermarginalen blev 1,66s. Imponerade! (men han har ju en Golf, fina bilar! förklaring = mamma Olsson kör golf)
Robert Åndberg kör även bra på söndagen och blir tvåa efter Christoffer. Han är nu 1,66s efter.
Johan Kanerva pressterar även bra under söndagens tävling och blir en "dubbeltrea" Han är nu 3,96s efter. Tyvärr hittar jag ingen mera åkbild på Johan man den här bilden hittade jag på Facebook. Förlåt att jag stal den. Men det ser ju bra ut. Johan och pappa Göran kanerva.
Då byter vi klass igen till klass 7 VOC, grupp N<1600, grupp E och F. A-förare. Här var det fyra stycken startande.
Nu har vi en sån där orange bil igen och en sån där Strömgrenare. Robert Strömgren från Fagersta Mk i sin något udda Ford Puma. Han var snabbast i alla sina åk och alla varv han körde under lördagen men jag kan inte säga att han gjorde en "Micke Lundbergare" för han körde faktiskt inte sista tävlingåket. Jag tror det var nått fel med bile, med det var ju skit samma för vann gjorde han ändå. Hans vinstmarginal var 1.11s före tvåan.
Men här har vi en far som fått lära sig att få stryk av sin son. Nisse Strömgren hade fullt upp under helgen med att försöka komma ifatt Robert. Det gick inte så bra, men han ska vara nöjd med en andra plats. Dom står ju faktiskt i en klass för sig de där strömgrenarna. Trean i klassen var ju faktiskt hela 6,74s efter.
På tredjeplatsen finner vi Tapani Lillen Tyynelä från Kolsva MS i sin Volvo 244.
Så var det söndag och ny dag men det var inte mycket nytt som hände. Robert strömgren sopar banan med sin far. Nu gör han en riktig "Micke Lundbergare". Han vinner alla åken och alla varven. Han är hela 2,09s för Nisse. Ja du Nisse, du måste nog försöka skruva ihop den den focusen du införskaffat. Det kanske hjälper.....
Här kommer Nisse farandes mot andraplatsen i sin BMW.
På tredje platsen på söndagen hittar vi Tapani "Lillen" Tyynelä igen. Bra rattat! Nu 8,16s efter.
Då byter vi klass till klass 7 B-förare.
Här har vi en chaufför som gör en sån där "Micke Lundbergare" igen. Det är Dennis Borgström från Hofors MS i sin Volvo 940. Han vann alltså alla åk och alla varv på Lördagen. Hans vinstmarginal var 0,93s. Bra rattat!
Anton Haanpää i sin Volvo 240 körandes för Films MK körde till sig andra platsen på lördagen.
och här har vi Roger Andersson som körde till sig tredje platsen på lördagen. Roger kör för Borlänge MK och ratter en Ford Escort. Han var 1,36 efter Dennis Borgström.
På söndagens första plats hittar vi en chaufför som ryckte upp sig betydligt från lördagens tävling. Marcus Jansson från SMK Örebro. Han var femma på lördagen men nu går han och vinner. Han vinner med 0,41s före den andreplacerade.
Dennis Borgtröm kom inte riktigt upp i det vinnarslag han var i på lördagen. Men han kan vara nöjd med en andra plats. Han var 0,41s efter vinnande Marcus.
Lördagens tvåa hamnar nu på söndagen tredje platsen. Anton Haanpää rattar sin Volvo till ytterligare en pokal.
Så va det dags för nästa klass som fortfarande är klass 7 men nu C-förare. Här var det hela 18 startande och hela 6 damer. (inkusive mig själv)
Här har vi nästa Strömgrenare i form av Robin i sin BMW 320. Han hamnade överst på pallen på lördagen men han hade en hård fajt med andreplatstagaren. Robin fick till det snabbaste åket i första tävlingsåket och hans vinstmarginal blev 0,24s.
och här har vi Sebastian karlsson från Eskilstuna MK i sin lilla Suzuki Swift. Han var faktiskt snabbast i sista tävlingsåket men som ni vet så hade Robin en snabbare tid i första tävlingsåket. Det var en spännande fajt!
På tredjeplatsen på lördagen finner vi Fagersta-föraren Kasper Nikumaa. Han var 1,1s efter de två framförvarande "stridstupparna" 753
På söndagen så upprepar sig historien. En Strömgrenare i topp igen och nu i överlägsen stil. Robin Gör en "Micke-Lundbergare" Han vinner alla åken och alla varven. Han är hela 2,16s före alla andra i klassen. Strålande kört!
På andraplatsen hittar vi Magnus Petersson från skepptuna. Han var på en fjärdeplats på lördagen men lyckades nu klättar upp på pallen.
Trea på söndagen bland C-förarna i grupp 7 var kevin Lindberg Hull. Han rattade sin Volvo 2,79s långsammare än vinnade Robin Strömgren.
Då har vi klass ungdomsrally där det var sex startande. Fyra killar och två tjejer.
Här har vi en vinnare i form av Lucas Carlsson från SMK Nyköping. En hemmaförare som gör en "Micke-Lundbergare". Han är alltså snabbast i alla åken och alla varven uder lördagen.
Lukas jagdes närmast av Gustav Hartzell i sin ilsket varvande Suzuki Swift. Gustav var 0,84s efter Lukas på lördagen.Tyvärr så fick Gustav bryta söndagen tävling coh fick inte med sig någon poäng från den dagen. Synd om Gustav som annars haft ett lysande facit från de övriga tävlingarna i sprintserien.
Men här har vi en duktig "rattvridande" tjej. Madicken Swärdh från Katrineholms MK och en fin Golf MK 2 har hon. (bra bil). Hon hamnar på en hedrande tredjeplats under söndagen. Hon var 6,13s efter killarna i toppen.
Så går vi vidare till söndagens tävling för våra snabbåkande ungdomar.Här hittar vi Lucas Carlsson igen. Men nu lyckas han inte riktigt gör en "Micke-Lundbergare" har förlorar ett varv i åk två och det varvet kniper Gustav Hartzell som sedan får bryta. Men sedan är det Lucas för hela slanten. Han vinner med hela 3,71s före tvåan för dagen. Dom är inte dåliga att vri på ratten de här ungdomarna!
Söndagens tvåa heter Nils Larsson från Järbo MK. Han är 3,71s efter Lucas i mål.
Här av vi tjejen som lyckas komma på tredjeplatsen även i söndagens tävling. Madicken Swärdh rattar in på pallen men är 6,51s efter vinnaren.
Då var det damcupen och plötsligt kommer jag på att jag lovade i förra krönikan och damerna in skulle vara sist. Men skjutton, jag glömde bort det och jag kan ju inte ställa till och börja om från början nu. Jag ska försöka komma ihåg till nästa gång. Det var faktiskt så att det var hela 9 damer med i olika klasser men i damcupen så slår man samman alla klasserna.
Nu måste jag ju lägga in en pallbild här så ni får se vilka de duktiga damerna är.
1:a Maria Andersson Peugeot 306 A-förare rallybilar 2WD
2:a Carolina Lindqvist Volvo 940 C-förare klass 7 (Gr.E, Gr;F, VOC, GrN<1600cc)
3:a Elisabeth Pettersson BMW 320 C-förare klass 7
och här har vi vinnaren i damcupen på lördagen Maria Andersson. Hon vann överlägset med 4,58s för tvåan. Nu kanske man inte ska jämnför en grupp H bil men en grupp F eller VOC men jag tycker det är mycket bra att damerna får lite extra uppmärksamhet med en egen cup i sprintserien. Det taggar nog flera damer/tjejer/kärringar att delta. Jag kan ju tala för mig själv för jäklar jag skulle ju kunna tänka mig att stå där på pallen med någar av dessa damer. Fast man kanske tillhör kärringarna. Men det gick ju inte så bra....Men nästa gång då jä........Men det är inte så lätt ska ni veta. Dom är inte"bet" att köra inte!
Nog prata om mig. Jag måste tillägga att Maria här på bilden bröt i sista tävlingåket på lördagen. Hon tappade hjulet i målsvängen! Jag tror det var vänster fram som helt plötsligt ramlade av. Jag stod och läste på tiderna och hörde ett väldigt konstigt "oljud" och publiken som skrek högt. Marias hjul ramlade som sagt av och ni som var där vet att detta hjul for över vallen till andra sidan och där står nästa heat med bilar uppradade. Hjulet ramlar ned på Elisabeth Pettersson som står och väntar på sin start. Som tur var så hamnade däcket på taket/buren och slog inte sönder rutan. Det blev nog en chock för Elisabeth och hon trodde först att typ ett av hennes egna däck hade exploderat. Nu gick allt bra och det blev endast en bula i taket för Elisabeth, men tänk om det skenande hjulet hade träffat en funktionär? Urch, jag vill inte ens tänka tanken.
Tvåan i damcupen heter under lördagen Carolina Lindqvist. Jag tycker det var imponerade rattat av den tjejen. Det är inte lätt att köra en tung och "bånglig" volvo inte. Jag är imponerad!
Men här har vi en Strömgrenare till. Nej, nu ljög jag. Hon heter faktiskt Pettersson men hon är själva "orsaken" eller "urmodern" till alla dessa Strömgrenare. Ja, i alla fall Robert och Robin. Det är ju Nisse vi ska skylla på att det blev som det blev. En hel "klan" med mycket duktiga chaufförer, men som Elisbeth rattar sin och Nisses BMW så tror jag faktistk att generna kommer från alla håll om man säger så. Elisabeth blir trea i damcupen på lördagen. Hon är 8,34s efter vinnande Maria, men som sagt så ska vi nog inte jämföra olika bilklasser. Men jag känner att här har jag "kvinnan ....förlåt..Kärringen att slå". I alla fall ur min syvinkel. Oj, oj...nu kaxa Lola Olsson till sig. Men nått mål måste man ju ha...eller? (oj, det där kommer jag nog ångra att jag skrev) Uppriktigt sagt är det nog många jag måste försöka slå för detta är duktiga tjejer/damer/kärringar.
Då var det kärringpallen....oj förlåt Damcupen på söndagen
1:a Elisabeth Pettersson
2:a Carolina Lindqvist
3:a Linda Johansson C-förare klass7 Volvo 940
Där har vi henne överst på pallen. Elisabeth Pettersson. Hon rattar hem segern i damcupen på söndagen men hon hade en hård fajt med Carolina Lindqvist. Segermarginalen blev endast 0,03s.
och här har vi Carolina snyggt manövrerandes sin Volvo 940 till andraplatsen i damcupen på söndagen.
Trea i damcupen på söndagen blev Linda Johansson i sin volvo. Jag har faktiskt imponerats av Lindas framfart. Hon är inte blyg på gasen. Hon är tuff och vågar trycka ned högerfoten och det gav som sagt resultat med en tredje plats. Hon var endast 1,65s efter Elisabeth.
Okej. Jag måste väll redovisa hur det gick för mig. Som ni kanske förstått så har jag alltså fått ett återfall till tävlingåkandet efter ett uppehåll på ca10år. Senast jag körde så var det i Kenneths ford "Bättan". Men nu äntligen så har jag skaffat mig en riktig bil GOLF!....med drivände i rätt ände. Mitt mål var att förbättra mig hela tiden och inte köra sönder bilen. Det gick ganska bra förutom ett sönderkört bakluckelås och kanske ett knäckt självförtroende. Det var svårare än vad jag trodde. Bakhjulsåkandet satt fortfarande lite i märgen och jag tänkte liksom fel i svängarna. Sen var det lite bökigt att få till vänsterbromsfoten. Vi har ju liksom inte umgåtts så mycket Golfen (lilla-blå) och jag, men det kändes bättre och bättre under helgen. Jag blev faktiskt själv lite förvånad när jag ser att jag var fyra i damcupen på söndagen och bara 0,67s upp till pallen. Jädrar jag blir taggad till Bollnäs. Då du Elisabeth! (oj oj....det brukar spåra iväg när jag skriver men jag hoppas att ni ser "glimten" i mitt öga och inte tar allt på allvar) men som min mamma alltid sa. " Det finns inget som är omöjligt...och skam den som ger sig"!
Avslutningsvis så har vi en pall till. Det delades ut extra priser till den bästa bakhjulsdrivna, framhjulsdrivna samt ungdom. Man slog ihop tiderna från bägge dagarna och fick resultatet. Till vänster ser vi vinnaren i framhjulsdrivet som blev Mickael Lundberg som kör i rallyklassen A-förare med sin Golf Kitcar. Vinnare i bakhjuldrivet blev Kristian Olsson som kör i klass rallycross supernationell 2400cc (han hade de snabbaste tiderna av alla klasser) och bland ungdomarna var det Oskar Rosén som kör en Golf MK3 i klass Juniorer 2150cc. Jag hoppas jag har rätt att det är Oskar som står till höger på bilden. Annars får ni rätta mig. Dom här eminänta förarna fick pris från Sellholm Tunning. Arrangören för denna fina tävling vill också nämna övriga företag som ställde upp och sponsrade med fina priser.
MNE AB Sellholm Tuning Sörmlands Service & Event Motorkonsult i Nyköping Mekonomen Spelhagen och Oxelösund Meca Nyköping M-limits IDG-tools Ad bildelar Nyköping Däckia Karlstad Gummse Åkert
Tävlingsledaren från Nyköping Hampus Juteryd vill också tacka alla funktionärer och alla som gjorde denna tävling lyckad
...och jag tackar för mig för denna gång. Vi syns och hörs... och framför allt så ska det gasas i nästa sprintserie som blir i Bollnäs"
Mvh Lola "krönikörskan" Olsson